V6-1200 intercom teszt – Féltucat beszélgetőpartner

intercom

Mindig próbáljuk valamivel pimpelni az elektromos járműveinket, ezzel kapcsolatban jutott eszünkbe, hogy a kommunikációt nagymértékben megkönnyítené, ha lenne eszközünk a menet közbeni beszélgetéshez. A V6-1200 intercom pont ezt a feladatot tölti be, az alapvetően motorosoknak kifejlesztett eszköz 5 másikkal képes kommunikálni, illetve telefonhívásokat is tud fogadni, és viszonylag egyszerűen felszerelhető bukósisakra is. Párban árulják őket 26.000 Ft-ért, Eu Priority Line áfa- és vámmentes szállítás mellett.

V6-1200 intercom: műtsünk sisakot

Aki valaha birtokolt motorkerékpárt vagy csak ült egyen, vagy valamilyen más okból viselt már bukósisakot, az tudja, hogy nem nagyon lehet kommunikálni benne. Maximum azt látjuk, hogy a másik tátog és mutogat, de egy mozgó járművön egyébként sem szerencsés elengedni a kormányt.

Ugyanez igaz az elektromos járművekre – unicikli, roller stb. – is, ha felveszel egy komolyabb sisakot, a világ gyorsan süketszobává válik, ehhez jön még a szélzaj, a távolság és az egyéb zavaró tényezők. Ezért adta magát, hogy behúzzunk egy kínai intercomot, és kipróbáljuk, mennyire használható egy ilyen eszközpáros.

A dobozt kiborítva magát az eszközt, két felfogató tépőzárat, egy bal fülhöz illeszthető hangszórót és egy jobbhoz hajlítható karos mikrofont kapunk, ennek a végét kell a szánkhoz pozicionálni. A vezérlőegységet kívülről kell a sisakra rögzítenünk a hozzá adott klipsszel, illetve két vékony kábelt is el kell rendeznünk, ami az előbb említett részegységekhez csatlakozik. Vannak még további csetreszek is a dobozban, plusz egy olyan leírás, amitől majdnem kifolyt a szemem.

Ha volt valami, ami igazán nem tetszett a V6-1200 intercom kapcsán, az a kézikönyv. Ha lenne PhD félrefordításból, akkor azt disszertáció nélkül odaítélném az alkotónak. Például az a mondat mit jelenthet, hogy: “Two V6 was on the long press the power button at the same time for approx. 3-5 seconds.”. Ilyenekkel tele van a leírás, ami azért baj, mert kilenc! gombot találunk a kezelőfelületen, és ezeket lehet rövidebb, hosszabb  ideig is nyomni, szóval a vezérlés finoman szólva is vetekszik a matek érettségi bonyolultságával.

A felszerelés viszont pofonegyszerű, legalábbis a Decathlonos/Intersportos bukókra, ami ugye nem is igazi bukósisak, de erről majd később. A felfogató platnin lévő csavarokat kell kitekerni az illesztéshez, ezek elég nagy távon képesek mozogni, de azért azt nem állítom, hogy bármilyen vastag anyagra felmegy. Én a sajátomra kicsavarás nélkül feltoltam, Molcsa kollégámnak viszont ki kellett tekernie a kellő vastagságra, de ehhez találunk a csomagban egy kombinált imbuszkulcs-PH csavarhúzót.

V6-1200 intercom: éteri kommunikáció

Miután felpattintottuk a 2 db V6-1200 intercomot, jöhetett a teszt. Ez azért volt egy kicsit trükkös, mert a nem motoros bukósisakok esetében a fülrészt kivágják, illetve nincs áll alá érő rész, emiatt nem olyan egyszerű a fülhöz illeszteni a hangszórót. Azzal viszont nem lesz gondunk, hogy megtapad-e a tépőzár, ugyanis olyan erős, hogy nekem konkrétan kiszedte a bélést a sisakomból, bár ez inkább a Decathlonos termékekről mond el néhány dolgot.

Szerencsére a hangsugárzó így is elég hangos maradt, és a mikrofon is mindkettőnk szájához odaért, így kezdődhetett az eszközök párosítása. Ezzel elvacakoltunk vagy 10 percet, mire rájöttünk, hogyan is kell a kapcsolatot felépíteni. A párosítás szerintünk a következő: addig kell nyomni a motoros piktogrammal ellátott gombot, amíg piros-kéken nem kezd el villogni a LED, majd az egyik eszközön megnyomni a hívásfelvétel gombot. Ezután 10-15 másodperc alatt a két oldal kapcsolódik egymáshoz.

Elméletileg 6 különböző V6-1200 intercom képes összekapcsolódni, amelyek között a B,C,D,E gombokkal tudunk váltogatni, illetve van az alapértelmezett A, ami az a vezérlőegység lesz, amivel legelőször összekapcsolódtunk, erre a felvétel gomb megnyomásával tudunk átváltani. A hangerőállítás gombok működését különösebben nem kell magyaráznom, bár az érdekes, hogy miért lent van a hangosító és fent a halkító, ez általában fordított logikával működik a pici jelöletlen pöcök az intercom kikapcsolására szolgál, szóval ezt menet közben ne nyomkodjuk. Mondjuk nem is nagyon fogjuk tudni, mert olyan kicsik a gombok, hogy ezt motoros kesztyűben nincs ember, aki normálisan kezelje.

A készülék képes bejövő telefonos hívásokat is fogadni, ehhez BT kapcsolaton keresztül a telefonunkhoz kell párosítani. A hívás érzetre gyakorlatilag olyan, mintha egy sima mobilról beszélnénk, ráadásul automatikusan felveszi a hívásokat, nem kell babrálni a kezelőfelületet. Azt hiszem ez a legnagyobb értéke a V6-1200 intercom párosnak, a remek hangminőség, amit egészen jó hatótávval támogat meg. Eleinte statikus teszteket végeztünk, a másik intercom körül keringtem távolodó köröket leírva. 200 méteren meg se reccsent, akkor kezdett egy picit interferálni, amikor a komplett margitszigeti kolostor a két kütyü közé került.

Romkolostorok azonban viszonylag ritkán fordulnak elő autóutak közepén, ezért a mozgás közbeni teszteket vettük mérvadónak. A próbák során itt is hasonló eredménnyel zárultak, 150-200 méterig tökéletes a hangminőség, fölötte kezd el picit zörögni, de ennyi. Azért hogy legyen hardcore próba is, végiggurultunk az Árpád hídon két irányban, ami közel sem ideális jelvételi szempontból, lévén egy hatalmas fém műtárgy, ami folyamatosan árnyékol, de még itt is volt 400-500 méter a hatótáv, igaz a végére már alig hallottuk egymást. Nyílt terepen, sík úton ennél biztosan több, egyes források szerint tudja a gyári 1.000 métert, sőt állítólag 1.200-at is, pont ezért került a névbe az “1.200” jelölés.

Azt azért meg kell jegyeznem, hogy ilyen zajterhelésben sokat ront a minőségen az, hogy ha nem teljesen zárt bukósisakban vagyunk, tehát ennél egy teljesértékű motoros bukóban jobb eredményeket értünk volna el. A hatóidejét pontosan nem sikerült kideríteni, de fél nap alatt nem merült le, szóval szerintem hosszabb túrákat is ki fog bírni az 550 mAh-s akku. Sajnos a komplett hatdarabos szettet nem volt lehetőségünk kipróbálni, pedig az már egy kisebb oktató csoportnak is beillett volna, viszont az értelemszerűen háromszoros költséget jelent.

Összegzés

A V6-1200 intercom nem vallott kudarcot, pedig eleinte nem sok reményt fűztem hozzá. Az eszközök párosítása kicsit nyűgös, amit a rosszul fordított leírás tovább nehezít, illetve a gombok elhelyezkedését is szokni kell. A hangminőség viszont jó, szerintem elég hangos is az eszköz, bár azt el tudom képzelni, hogy egy speed motoron 200-nál már kevésnek éreznénk.

A hatótáv teljesen rendben van, arra nem vennék mérget, hogy az 1.000 métert tudja – egyes források szerint igen – de az 500 nyílt terepen simán meglesz, és takarásban is több száz, tehát ezzel kapcsolatban nincs okunk panaszra. Grátisz a bejövő hívások fogadása, bár szerintem ez nem egy perdöntő funkció. Megadom neki a 4 csillagot, de azért egy jó kis árcsökkentő kupont lehet hogy még megvárnék hozzá, hogy lejjebb nyomjam az érte kért 26.000 Ft-ot. Aki a többi típust is megtekintené, ide nyomjon.

Vedd meg még olcsóbban! Keress kupont a Kupongyűjteményben!

ÁTTEKINTÉS
Ár-érték arány