Az S-10 autós töltőhöz nagy reményeket fűztem, mert már két éve nem találok normális darabot. Próbáltam olcsóbb darabokat, mind kuka, a Xiaomi Roidmi szériát, de az sem volt az igazi. Az ismeretlen S-10 azt ígéri, hogy képes normális FM transzmitterként működni, BT kapcsolattal összeköthetjük telefonunkkal, TF kártyát és pendrive-ot is kezel, és nem reménytelen a kihangosítás sem. Az ára pedig igen baráti a többi modellhez képest, 2.800 Ft-ért nem nagyon kaphatunk ilyen eszközt.
S-10 autós töltő a problémamegoldó ?
Biztosan sokatoknál adott az a probléma, ami nálam is: az autómban nincsen kihangosító, de még normális média rendszer sem. Mivel az ilyen cuccok a százezres tételt is elérhetik, mikor nagy hévvel ikszelgetünk az extra listán, ezért ezeket érdemes külső forrásból megoldani. Sajnos a kihangosító/FM transzmitter/töltő triumvirátust jól összedolgozni nem is olyan egyszerű, amit a Xiaomi Roidmi 2S kudarca is bizonyított, nem véletlenül tűnt el az utódtermékről a mikrofon.
Szóval nézegettem immáron a noname gyártók termékeit, és megakadt a szemem az S-10 autós töltőn. A képek alapján egészen patent a minősége, persze a gyártó anyagokra nem hagyatkozhatunk, de még mindig van olyan brand, aki elköveti azt a hibát, hogy a saját sajtóanyagaira is a tróger részleteket teszi fel. Nem így az S-10, ami élőben is kifejezetten ígéretes anyagokkal operál.
Például a központi tekerőkapcsoló szépen kattan, a műanyagot nevesebb termékek is megirigyelhetnék, de ami a legfontosabb: a hagyományos 12 V-os szivargyújtóba illeszkedik. Nyilván nem próbáltam ki a világ összes gépjárművén – bocs, de a Mahindra is kimaradt -, de egy VW csoportos autóval, Forddal és Mazdával próbáltuk, tehát valószínűleg a te autódba is jó lesz.
Amit egyből észrevettem, az a TF kártya bemenet, vagyis a szokásos Bluetooth-os telefonkapcsolat mellett más adathordozót is kezel. A jobb oldali, 1 amperes USB csati fogad pendrive-okat, és ez teljesen jól is működött. A bal oldali port pedig kitol magából, 2,4 A-t, amivel azért elég gyorsan lehet bepumpálni az elektronokat. Sajnos gyorstöltési szabványokat nem tud, tehát például a Huawei mobilokat nem fogja a maximális ampermennyiséggel delejezni.
S-10 autós töltő a gyakorlatban
Kezdjük az egyszerűbb felhasználási módokkal: töltsünk vele telefont és hallgassunk róla zenét, és itt kezdődtek el a problémák. Ha az óriási fogyasztású Xiaomi Redmi Note 4-emet töltöttem és zenét is hallgattam, akkor az S-10 állandóan újraindult. 1,5 A-t kellett volna magából kitolnia, ami elég messze van a gyári 3,4-től, de már ez sem nagyon ment neki.
A másik, hogy volt olyan, hogy hirtelen sípolni kezdett, ez elvileg a lemerülő akkumulátort jelezné, de ez biztosan fals reakció volt, mivel a műszerfalon semmilyen hibariasztást nem láttam. Mondanom sem kell, ez eléggé idegesítő ér paráztató jelenség, miközben százhússzal haladsz az autópályán.
Nagy öröm lehetne, hogy a FLAC állományokat is kezeli, az egy másik kérdés, hogy egy FM transzmitteren tömörítés nélküli hangfájlokat átvinni eléggé felesleges. Mivel a hangrendszer sem éppen prémium, ezért maradjunk annyiban, hogy az autóm jobban limitálja a minőséget, mint az S-10.
Ami az FM kapcsolatot illeti, helyenként sikerült “interferálnom” különböző rádióadásokkal, ami jelentősen rontja az élvezetet. Javaslom az FM tartomány alsó és felső részét használni, de természetesen más területeken más-más frekvencián találhatunk adókat. Egy idő után mérgemben össze-vissza lépkedtem a frekik között, de a zúgás csak nem akart elmúlni, így arra gyanakszom, hogy a készülékből érkezik valamilyen elektronikai zaj.
Ami viszont meglepett, az a mikrofon. Nem mondom, hogy tökéletes, de menet közben is egészen jól használható. A barlanghatás azért megvan, távolról beszélünk, de nem javaslom senkinek, hogy menet közben a középkonzol alá hajolgasson. A lényeg viszont az, hogy használható, egy 2.800 Ft-ba kerülő egységben is, ezért is rejtély, mások ezt miért nem tudták eddig megoldani.
A számok lapozásához, illetve a hívások kezeléséhez kicsit lejjebb kell nyúlnunk, ami vezetés közben kényelmetlen, de a cucc mentségére legyen mondva, a Seat Ibiza-ban kifejezetten mélyre esik a 12 V-os aljzat, ugyanez az általunk kipróbált Mazdában és Fordban sokkal jobban elérhető. A szokásos telefonvezérlési funkciók – felvétel, tartás, újrahívás – itt is működnek, illetve az S-10 a saját állapotát egy kis LED-en keresztül visszajelzi, igaz ezt nekem mindig sikerült eltakarnom USB kábelekkel.
Van még néhány extra, ami hasznos és egy kicsit feljavítva siralmas tapasztalataimat. Működik a már említett kocsi akkumulátorfeszültség figyelés, ami ha – szerinte – alacsony a feszültség, el kezd sípolni. A BT moduljához két külön telefonnal is kapcsolódhatunk, ami remek lehetőség arra, hogy összevesszetek a párotokkal, kinek a zenéit hallgassátok. Az S-10 az előbbieken túl az állapotváltozásokat is bemondja, tehát mindig tudjátok, melyik bemenetről – usb, micro SD, BT – szól a muzsika.
Összegzés
Remek termék lehetett volna az S-10, de nem lett az. Kár, hogy a spórolást a belső alkatrészeken követték el, szerintem ebből fakadnak a visszatérő problémák. Nagyon sokszor tapasztaltam az FM adásban háttérzajt, amit ideig-óráig lehet a frekvenciák közötti váltogatással orvosolni, a telefontöltés közbeni újraindulgatáskora viszont tényleg nincs mentség. A mikrofon sem tökéletes, de már a használható kategóriába esik, ami mindenképpen jó pont, a sok rossz mellett.
Akit az S-10 jogosan nem győzött volna meg, az innen válogathat a felhozatalból. Sajnos ma sem sikerült a legjobb FM transzmittert megtalálni, de ha valaki tud egy használható darabot, ami tölt, a zenét is átviszi és a mikrofonja is jó, ne habozzon megírni e-mailben vagy Facebookon.