Ninebot scooter Mini és Plusz teszt – Turista járgányok csatája

Ninebot scooter

A Ninebot scooter Mini és Plusz egyaránt az eredeti segway leszármazottjai, amit a turisták szórakoztatására és a látványosságok gyors körbejárására találtak ki. Tavaly nagy divatja volt a kisebb változatának, az úgy nevezett hoverboard-nak, ami hasonló elven működik, vagyis az egyensúlyunkat megváltoztatva tudjuk irányítani, azonban ez utóbbi inkább játékra való, mintsem tényleges közlekedésre. A most következő tesztalanyokat a Xiaomishop biztosította, amit ezúttal szeretnék nagyon megköszönni nekik.

 

A Ninebot scooter Mini és Plusz kicsomagolása

A termékek nem igényelnek nagyobb összeszerelési procedúrát, mindössze fel kell tölteni az aksit a mellékelt töltővel, felrögzíteni az irányítókart 2 csavarral, és már „száguldhatunk” is. A csomag elég nagynak és nehéznek mondható, hiszen a mini kis híján 13, a pro pedig 16 kilós. Tartozékként egy leírást, egy egyedi kialakítású töltőkábelt és egy szelepet kapunk.

 

A Ninebot scooter Mini és Plusz tesztüzeme

Mind a két Ninebot scooter beüzemelése egyszerű, csak bekapcsolod, megvárod míg stabilan megáll magától, és rálépsz, mint egy lépcsőre. Először meg kell tanulni megmaradni a járműveken, ami eleinte kicsit nehéz lesz, de 5 perc után már teljesen természetesnek fogjuk érezni az irányítását. A Plusz, és a Mini is egy-egy kormányrúddal rendelkezik, amit a lábszárunkkal/térdünkkel tudunk ide-oda dönteni, ezzel forgatva a járgányt. Az előre-hátra menet egyszerűbb, hiszen csak a súlypontunkat kell megváltoztatnunk, és már gurulunk is. Leszállásnál arra kell figyelni, hogy a roller mögé lépjünk le, mert különben rámegy a sarkunkra.

 

A Ninebot scooter Plusz legnagyobb különbsége a Minitől, hogy nagyobb akkumulátorral rendelkezik, ami annyit tesz, hogy előbbi kb. 25, utóbbi kb. 18 kilométert tud megtenni, egy töltéssel. Természetesen ez nagyon sok mindentől függ – hőmérséklet, súly, meredekség, sebesség, út minőség stb. – így ezek csak az általam mért általános mindennapi használatú tükrözik (nem túl meredek, de dimbes-dombos utak, 80 kg, maximális sebesség és nyári időjárás). A gyorsaságuk is eltér, a nagy tesó 18, a Mini pedig 16 km/h-val képes menni.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=MEFPZlOT9BQ[/embedyt]

 

A két járgány ugyan azt a nagyon jól megcsinált appot használják, mint az ES1 és az ES2, szóval megkapunk minden hasznos infót és személyre szabási lehetőséget. Ezeknél is át lehet állítani a hátulsó LED színeit a szivárvány minden színére, hogy unikornisként száguldhassunk át a város sötét utcáin. A két Ninebot scooter ezen felül még irányítható a telefonunk segítségével is, így ezzel a kiegészítővel akár automatizált bevásárlókosárként is használhatjuk őket. A Ninebot scooter Plusz továbbá rendelkezik egy olyan sajátossággal, hogy a tartozékai közé tartozó kontrolleren lévő kutyafej mintás gomb megnyomásával, az eszköz magától képes követni a távkapcsolónkat.

A legújabb kiegészítőjével akár gokarttá is alakítható mind a Mini és a Mini pro, amit sajnos nem volt szerencsém kipróbálni, de nagyon jó vélemények vannak róla, így aki ilyenen töri a fejét, annak érdemes lehet beruházni rá.

Jogosan merülhet fel az a kérdés bennetek, hogy miben különbözik a „hagyományos” elektromos rollerektől a két Ninebot scooter, így összeszedtem nektek az előnyeit, és a hátrányait az ES2-vel szemben. Az irányítása olyan szinten egyszerű, hogy 1 nap használat után már gondolnom se kellett rá; használat közben mind a két kezedet üresen hagyja, és ennek, valamint a stabil járásának köszönhetően nagyon jól lehet fotókat, videókat készíteni; meredek lejtőkön könnyebben felkapaszkodik és terepen is sokkal jobban használható.

 

A mérleg másik oldalán pedig ott van az, hogy elég böszme, így a járdákra nem igazán alkalmas, nem megy olyan gyorsan, mint egy bicikli, így a kerékpárúton sem ajánlott, – ha véletlen gyorsabban szeretnél menni, mint a maximális sebesség, akkor a járgány fülsértő hangon kezd el pittyegni, amitől garantáltan megbámul mindenki az utcán – de a legnagyobb probléma az, hogy már sok belvárosi kerületben kitiltották a járdákról, az autók között menni vele pedig életveszélyes.

 

Összefoglalás

A Ninebot scooter Plusz és Mini a „hoverboard”-ok legjavát képviselik, hiszen az anyaghasználattól kezdve, az átgondoláson és a kivitelezésen keresztül, a telefonos applikációig mindenben viszik a prímet. Aki ehhez hasonló járgányokon gondolkodik, mindenképpen ebből a kettőből válasszon, mert biztos nem fog bennük csalódni, viszont aki általános városi közlekedésre vásárolna, annak inkább elektromos rollert, vagy biciklit ajánlanék. A Ninebot scooter Mini itthon 180.000, kintről 126.000 forint, a Ninebot scooter Plusz pedig 237.000, illetve 177.000 forint, áfa és vámmentes szállítással számítva.

ÁTTEKINTÉS
Ár/érték