Két 100.000 Ft alatti rollert eresztettünk össze, hogy végre eldöntsük, a Kugoo S1 vagy a Ninebot Segway ES1 a belépőkategória királya. Legyőzi-e a minőség és a funkciók garmadája a nagyobb teljesítményt és a végsebességet? Melyik ér meg jobban 95.000 Ft-ot? Kezdődjék hát az összecsapás.
Műszaki paraméterek
Ninebot Segway ES1 (ES3) | Kugoo S1 | |
Súly (kg) | 11 (13)* | 11 |
Méret (cm) | 102x43x113 | 105x45x93 (116) |
Kerékméret (col) | 8 | 8,5 |
Gumi | tömör | tömör |
Végsebesség (km/h, valós) | 20-22 (25)* | 28-29 |
Teljesítmény (watt) | 250 | 350 |
Kapaszkodási szög (%) | 10 | 15 |
Akkumulátor kap. (mAh) | 5.200 | 6.500 ? |
Hatótáv (km, valós) | 17-18 (30+)* | 22 |
Terhelhetőség (kg) | 100 | 120 |
Lengéscsillapító | első | első-hátsó |
Állítható kormány | NINCS | VAN |
Lecsukható fogantyú | NINCS | VAN |
Akkumulátor elhelyezése | KORMÁNYCSŐ | FELLÉPŐ |
Bővíthető telep | IGEN | NEM |
Fedélzeti komputer | VAN | VAN |
Bluetooth modul | VAN | NINCS |
Tempomat | VAN | VAN |
Energiavisszanyerés | 3 fokozatú | 1 fokozatú ** |
Lámpa | ELSŐ+FÉNYVISSZAVERŐ | ELSŐ+HÁTSÓ |
Sztender | VAN | VAN |
Raktár | lengyel | lengyel |
Ár | 93.000 Ft | 95.000 Ft |
* pótakkumulátorral ** a gyakorlatban nem sokat ér
Értékelési szempontok
A Kugoo S1 és a Ninebot Segway ES1 is kellemes roller a maga nemében, az, hogy melyiket választjuk részben felhasználásfüggő, részben pedig preferencia kérdése. Most a mélyebb elemzéssel nem fogunk foglalkozni, a tesztjeiket itt, illetve itt olvashatjátok el.
Az első és legfontosabb az, hogy eldöntsük, hol, és mire akarjuk használni a kétkerekű járműveket. A legegyszerűbb az, ha tartunk egy gyors önvizsgálatot és feltesszük magunknak az alábbi kérdéseket:
- Mekkora távon akarom használni a rollert?
- A későbbiekben akarom-e bővíteni az akkumulátorát?
- Hány kiló vagyok?
- Dimbes-dombos vagy sík területen lakom?
- Szeretném-e felvinni más járműre a rollert vagy betenni az autó csomagtartójába?
- Egyedül fogom használni vagy esetleg több ember hajtja majd?
A műszaki paraméterekből kiolvasható, hogy a Kugoo S1 szinte minden téren veri a Ninebot Segway ES 1 rollert, egy-két igen fontos kivételtől eltekintve. Szerintem hatalmas extra a kiegészítő akkumulátor felszerelhetősége, de ez további 150-200 dollárt emészt fel, tehát nem olcsó mulatság, cserébe nemcsak a hatótávot növeli meg. Ez azonban a nagy távon ingázóknak kifejezetten fontos szempont lehet.
Mivel a Kugoo S1 nagyobb teherbírású, ezért a testesebb tulajdonosok a Kugoo S1 felé fognak hajlani, de azt fontos tudniuk, hogy a súly növekedése drasztikusan csökkenti a hatótávot. Ugyanez igaz az emelkedők leküzdésére is, minél nagyobb a szög, annál gyorsabban illannak el az elektronok. Aki esetleg most felteszi a kérdést, hogy „Na jó, de milyen emelkedő?” az a Gellért-hegyben gondolkodjon, itt a Ninebot sajátja igen vékony teljesítménnyel rukkolt elő. Mivel a Kugoo S1 sokkal erősebb motorral rendelkezik, ezért ilyen helyen egyértelműen előnyben van.
A Kugoo S1 kormánya 3 fokozatban állítható és a markolat is testre csukható, így lényegesen könnyebb hordozni, mint ellenlábasát, járművekre is könnyebb felvinni, illetve autók csomagtartójában is jobban elfér. Értelemszerűen az állítható magasság akkor jön jól, ha a család több tagjai is rollerezik, de a Ninebot Segway ES1 középmagas kormánycsöve sem kényelmetlen, hiszen nálunk négy, különböző magasságú ember is vígan használja.

Árak tekintetében nagyon közel van egymáshoz a két termék, a Ninebot Segway ES1 93.000 Ft + szállítás, míg a Kugoo S1 95.600 Ft, gyakorlatilag megegyezik a két összeg. Mindkettő EU raktárból érkezik, így ez alapján biztosan nem lehet majd pálcát törni a két ellenlábas fölött.
A fentiek a száraz tények, amelyeket a műszaki adatok mondanak, ez alapján vastagon nyerne a Kugoo S1, DE, és mivel a mondat fontosabb része mindig a kétbetűs szó után következik, nézzük, mik a gyakorlati tapasztalatok. Bármennyire is üti papíron a Kugoo a Ninebotot, a helyzet az, hogy a valóságban a Ninebot egy sokkal jobb minőségű, ámbátor lomhább jármű. Több mint fél éve nyüstölünk napi szinten 2 db-ot, és különösebb probléma nincs velük.
Van néhány típushibájuk – kiverődik a kormánytömítés, elenged a gumifelület a sárhányón, nyikorog a kormánylecsukó mechanika – de sem elektronikai, sem szerkezeti bajok nem jöttek elő. A Bluetooth alapú fedélzeti komputer pedig nemcsak menő, hanem hasznos is. A fenti táblázat még egy dologról nem mond el semmit: a menetkomfortról. A Ninebot Segway ES 1 sokkal finomabban gurul a konkurensénél, és szerintem az úthibákat is jobban kezeli, annak ellenére, hogy csak előre kapott lengéscsillapítót.
Ezzel szemben a Kugoo S1-en a kibontás pillanatában is szembetűnő minőségi hiányosságokat fedeztem fel. Hibásan lefestett részek, gyorsszorítóval rögzített kábelezés, gyanús anyagok használata a vezetékeknél, ráadásul a nagyobb teherbíró képesség miatt iszonyatosan kemény a futómű is, emiatt zörög-csattog a felépítmény. Kétségtelen tény, hogy gyorsabb, erősebb és nagyobb hatótávval rendelkezik az ES1-nél, de arról inkább el tudom képzelni, hogy 3 év múlva is roller lesz, akkora az anyaghasználatbeli különbség.
Összegzés
A teljesítményre kihegyezett sportautókat szereted, kitolnád a szemét, nem baj, ha szétesik? Az sem érdekel, hogy ha egy másikat kell venni 1-2 év múlva? Akkor te a Kugoo S1-et keresed. Gyors, jó a hatótávja, egészen jól megmássza az emelkedőket, cserébe a finomságokra nem sok hangsúlyt fektettek, csörög-zörög mindene.
A Ninebot Segway ES1 méltó a cég nevéhez, sokkal finomabb cucc, már-már műszer a bárdolatlan Kugoo S1 mellett. Lassabb, kisebb a hatótávja, de sokkal jobban összerakták, bővíthető az akkumulátora, finomabban fut, mint az S1 és a BT modulhoz tartozó applikáció is remek. Ez a rollerek Grand Turismoja, de megértem, ha valaki “racsingolni szeret”, vagyis mindenki válasszon ízlésének megfelelően. Akinek pedig egyik sem jön be, az itt nézelődjön.
Vedd meg még olcsóbban! Keress kupont a Kupongyűjteményben!