Kugoo S1 vs. Ninebot Segway ES1 elektromos rollerek összehasonlítása

Ninebot Segway ES1

Két 100.000 Ft alatti rollert eresztettünk össze, hogy végre eldöntsük, a Kugoo S1 vagy a Ninebot Segway ES1 a belépőkategória királya. Legyőzi-e a minőség és a funkciók garmadája a nagyobb teljesítményt és a végsebességet? Melyik ér meg jobban 95.000 Ft-ot? Kezdődjék hát az összecsapás.

Műszaki paraméterek

Ninebot Segway ES1 (ES3) Kugoo S1
Súly (kg) 11 (13)* 11
Méret (cm) 102x43x113 105x45x93 (116)
Kerékméret (col) 8 8,5
Gumi tömör tömör
Végsebesség (km/h, valós) 20-22 (25)* 28-29
Teljesítmény (watt) 250 350
Kapaszkodási szög (%) 10 15
Akkumulátor kap. (mAh) 5.200 6.500 ?
Hatótáv (km, valós) 17-18 (30+)* 22
Terhelhetőség (kg) 100 120
Lengéscsillapító első első-hátsó
Állítható kormány NINCS VAN
Lecsukható fogantyú NINCS VAN
Akkumulátor elhelyezése KORMÁNYCSŐ FELLÉPŐ
Bővíthető telep IGEN NEM
Fedélzeti komputer VAN VAN
Bluetooth modul VAN NINCS
Tempomat VAN VAN
Energiavisszanyerés 3 fokozatú 1 fokozatú **
Lámpa ELSŐ+FÉNYVISSZAVERŐ ELSŐ+HÁTSÓ
Sztender VAN VAN
Raktár lengyel lengyel
Ár 93.000 Ft 95.000 Ft

* pótakkumulátorral ** a gyakorlatban nem sokat ér

Értékelési szempontok

A Kugoo S1 és a Ninebot Segway ES1 is kellemes roller a maga nemében, az, hogy melyiket választjuk részben felhasználásfüggő, részben pedig preferencia kérdése. Most a mélyebb elemzéssel nem fogunk foglalkozni, a tesztjeiket itt, illetve itt olvashatjátok el.

Az első és legfontosabb az, hogy eldöntsük, hol, és mire akarjuk használni a kétkerekű járműveket. A legegyszerűbb az, ha tartunk egy gyors önvizsgálatot és feltesszük magunknak az alábbi kérdéseket:

  • Mekkora távon akarom használni a rollert?
  • A későbbiekben akarom-e bővíteni az akkumulátorát?
  • Hány kiló vagyok?
  • Dimbes-dombos vagy sík területen lakom?
  • Szeretném-e felvinni más járműre a rollert vagy betenni az autó csomagtartójába?
  • Egyedül fogom használni vagy esetleg több ember hajtja majd?

A műszaki paraméterekből kiolvasható, hogy a Kugoo S1 szinte minden téren veri a Ninebot Segway ES 1 rollert, egy-két igen fontos kivételtől eltekintve. Szerintem hatalmas extra a kiegészítő akkumulátor felszerelhetősége, de ez további 150-200 dollárt emészt fel, tehát nem olcsó mulatság, cserébe nemcsak a hatótávot növeli meg. Ez azonban a nagy távon ingázóknak kifejezetten fontos szempont lehet.

Mivel a Kugoo S1 nagyobb teherbírású, ezért a testesebb tulajdonosok a Kugoo S1 felé fognak hajlani, de azt fontos tudniuk, hogy a súly növekedése drasztikusan csökkenti a hatótávot. Ugyanez igaz az emelkedők leküzdésére is, minél nagyobb a szög, annál gyorsabban illannak el az elektronok. Aki esetleg most felteszi a kérdést, hogy „Na jó, de milyen emelkedő?” az a Gellért-hegyben gondolkodjon, itt a Ninebot sajátja igen vékony teljesítménnyel rukkolt elő. Mivel a Kugoo S1 sokkal erősebb motorral rendelkezik, ezért ilyen helyen egyértelműen előnyben van.

A Kugoo S1 kormánya 3 fokozatban állítható és a markolat is testre csukható, így lényegesen könnyebb hordozni, mint ellenlábasát, járművekre is könnyebb felvinni, illetve autók csomagtartójában is jobban elfér. Értelemszerűen az állítható magasság akkor jön jól, ha a család több tagjai is rollerezik, de a Ninebot Segway ES1 középmagas kormánycsöve sem kényelmetlen, hiszen nálunk négy, különböző magasságú ember is vígan használja.

Kugoo S1/Ninebot Segway ES1

Árak tekintetében nagyon közel van egymáshoz a két termék, a Ninebot Segway ES1 93.000 Ft + szállítás, míg a Kugoo S1 95.600 Ft, gyakorlatilag megegyezik a két összeg. Mindkettő EU raktárból érkezik, így ez alapján biztosan nem lehet majd pálcát törni a két ellenlábas fölött.

A fentiek a száraz tények, amelyeket a műszaki adatok mondanak, ez alapján vastagon nyerne a Kugoo S1, DE, és mivel a mondat fontosabb része mindig a kétbetűs szó után következik, nézzük, mik a gyakorlati tapasztalatok. Bármennyire is üti papíron a Kugoo a Ninebotot, a helyzet az, hogy a valóságban a Ninebot egy sokkal jobb minőségű, ámbátor lomhább jármű. Több mint fél éve nyüstölünk napi szinten 2 db-ot, és különösebb probléma nincs velük.

Van néhány típushibájuk – kiverődik a kormánytömítés, elenged a gumifelület a sárhányón, nyikorog a kormánylecsukó mechanika – de sem elektronikai, sem szerkezeti bajok nem jöttek elő. A Bluetooth alapú fedélzeti komputer pedig nemcsak menő, hanem hasznos is. A fenti táblázat még egy dologról nem mond el semmit: a menetkomfortról. A Ninebot Segway ES 1 sokkal finomabban gurul a konkurensénél, és szerintem az úthibákat is jobban kezeli, annak ellenére, hogy csak előre kapott lengéscsillapítót.

Ezzel szemben a Kugoo S1-en a kibontás pillanatában is szembetűnő minőségi hiányosságokat fedeztem fel. Hibásan lefestett részek, gyorsszorítóval rögzített kábelezés, gyanús anyagok használata a vezetékeknél, ráadásul a nagyobb teherbíró képesség miatt iszonyatosan kemény a futómű is, emiatt zörög-csattog a felépítmény. Kétségtelen tény, hogy gyorsabb, erősebb és nagyobb hatótávval rendelkezik az ES1-nél, de arról inkább el tudom képzelni, hogy 3 év múlva is roller lesz, akkora az anyaghasználatbeli különbség.

Összegzés

A teljesítményre kihegyezett sportautókat szereted, kitolnád a szemét, nem baj, ha szétesik? Az sem érdekel, hogy ha egy másikat kell venni 1-2 év múlva? Akkor te a Kugoo S1-et keresed. Gyors, jó a hatótávja, egészen jól megmássza az emelkedőket, cserébe a finomságokra nem sok hangsúlyt fektettek, csörög-zörög mindene.

A Ninebot Segway ES1 méltó a cég nevéhez, sokkal finomabb cucc, már-már műszer a bárdolatlan Kugoo S1 mellett. Lassabb, kisebb a hatótávja, de sokkal jobban összerakták, bővíthető az akkumulátora, finomabban fut, mint az S1 és a BT modulhoz tartozó applikáció is remek. Ez a rollerek Grand Turismoja, de megértem, ha valaki “racsingolni szeret”, vagyis mindenki válasszon ízlésének megfelelően. Akinek pedig egyik sem jön be, az itt nézelődjön.

Vedd meg még olcsóbban! Keress kupont a Kupongyűjteményben!