F-Wheel DYU D1 elektromos bicikli teszt – Jogsi az ingyen utazáshoz

F-Wheel DYU D1

Ingyenes parkolás, gyakorlatilag ingyenes üzemanyag, kézben hordozható jármű, 20 kilométeres táv egy töltéssel, Bluetooth applikációs vezérlés, tempomat, intelligens fék és az ultimate menőség életérzése. Ezt kínálja az F-Wheel DYU D1 elektromos bicikli.

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer elektromos biciklit fogok rendelni Kínából. Ahogyan azt sem, hogy számos alkalommal nagyobb hasznát veszem majd, mint az autómnak. Múltkori autós kiegészítős tesztemben már hivatkoztam erre a bicóra, a szinergia pedig azóta is csak erősödött. Autó + F-Wheel DYU D1 = hatalmas királyság. Jöjjenek a részletek.

Miért?

Alapvetően az volt a célom, hogy az autóvásárlás után elindult hétvégés utazzunk-el-valahova lázamat még magasabb szintre emelhessem. Szeretek olyan helyekre utazni, ahol nincs feltétlenül budapesti kényelem. Nincs minden második sarkon ATM, vegyes bolt, dohánybolt, szórakozóhely stb.

Az F-Wheel DYU D1 elektromos biciklit, illetve az autóba való 220 voltos invertert pedig azért vettem, hogy legyen egy olyan közlekedési eszközöm, amivel 1-2 sör után is közlekedhetek (igen, tudom, hogy amúgy ezzel sem szabadna, de nem olyan veszélyes, mint autóval), ha úgy hozza a helyzet és mindig fel legyen töltve, akárhol vagyok. Meg amúgy is milyen poén már, hogy elmész összevissza utazgatni, kiszállsz az autóból és körbe tudod krúzolni a várost egy ilyen elektromos okossággal. Mindössze 12 kilogramm és van fogantyúja, ezért a cipelése is elég egyszerű.

Hogyan?

Akciós áron 91.000 forintért, minden valószínűség szerint Transzszibériai vasúttal, ÁFA nélkül, kb. 30 nap alatt. Az áfát a kínaiak állítólag egy másik EU tagországban fizetik meg helyettünk, így a webshopban fizetett összeg már a végleges, itthon nem terheli semmilyen plusz költség, nekem sem kellett semmit fizetnem. Elég jó üzlet.

Tesztüzem

Igazából egy töltött akksin felül semmi egyéb nem szükséges ahhoz, hogy közlekedni lehessen vele. Az első 10 kilométer megtételéig az elektronika csak 20 km/h sebességet engedélyez, utána az applikációban 30-ra növelhető az érték, de tetszés szerint lehet limitálni, így gyerekekre is lehet “szabni” az eszközt.

A F-Wheel DYU D1 Bluetooth alkalmazása letölthető a gyártó – kínaiakhoz mérten is szokatlanul kulturált – weboldaláról, a párosítás pedig kb. 30 másodperc. Ezt követően egy pillanatnyilag sajnos full kínai applikáció fogad, amiben az első-hátsó fények, maximális sebesség stb. beállítása mellett GPS alapú útvonalkövetést ad, lezárásra van lehetőség, de még teljes szervizképet is mutat magáról az eszköz, így bármije hibásodik meg, azonnal tudni fogunk róla. Sajnos a kilométeróra lemaradt a kormányról, így az aktuális sebességet is csak a telefonon látni, de hát kell venni egy biciklis tartót 500 forintért, és meg van oldva a probléma. Az enyém a teszt megírásáig sajnos nem érkezett meg.

Furcsaság, hogy az egyetlen kijelző a kormányon egy akksikijelző, de 50 kilométer megtétele és többszöri töltés után sem tudom megmondani, hogy ez mégis hogyan mutat bármi leolvashatót, úgyhogy mindig inkább az appot néztem, ha érdekelt az információ, úgyis tempomattal megyek mindig, így könnyű a telefont bütykölni egyik kézben.

Nagyon menő. Húzod a kart, megnyomod a gombot és tartja a sebességet, hacsak nem fékezel, vagy húzod jobban, olyankor kikapcsol. Dudálni is lehet, bár az nem túl hangos, egy erőltetett krahácsolás talán nyomatékosabb kérés a járda kellős közepén, járókerettel, meg-megállva kocogó öregasszonyok részére.

Ami nekem rettentően tetszik benne, hogy a gyártóról egyszerűen lerí, hogy hosszú távra tervezett a termékkel, ugyanis a szétszedhetetlen vázon felül az elektronika rettentő mód kíméli a brushless motort. Hőfokméréssel is el van látva természetesen, de ami igazán durva, az a nyomatékszabályozás. Tisztán lehet érezni, hogy a motor tudna lényegesen jobban is húzni, de a hosszú élet titka a chill és a 0 erőlködés, ennek jegyében pedig kényelmesen szeret gyorsulni az eszköz.

Egy 4.4 Ah-s akksi van a brutálisan stabil vázba építve, és egy töltéssel sebességtől függően 18 kilométerre elég, plusz-mínusz 3 km, mondja a gyártó. Én azt tudom, hogy minden töltés-merítés ciklussal egyre szebben muzsikál a termék, csutkagázon, fék-gáz típusú városi üzemmel közlekedve, 75 kilogramm terhelés mellett 15 kilométert tudok kihozni belőle úgy, hogy égnek a lámpák is. Remélem, tovább nő majd a bejáratással.

Első ránézésre mindenki azzal jön, hogy mennyire gáz lehet, hogy az első lámpa nem fordul a kormánnyal, hanem fixen egyenesen világít, de ez a gyakorlatban semmilyen hátránnyal nem jár. A járműnek olyan pici (12 colos) kereke van, hogy mozgás közben fordítva a kereket azonnal fordul az egész test, gyakorlatilag nincs idő, amíg a kormány a haladási iránytól jelentősen eltérő irányba világít, tehát nemcsak a veszélyességet zárom ki, de még a kényelmetlenséget is.

Apropó, kényelem. Nagy seggel nem biztos, hogy életünk útja lesz a krúzolás ezen az ülésen, de lehet, hogy a jobb párnázottság pont segít. Én kényelmesen megtalálom rajta a helyem, és simán tudnék 30-40 kilométert is utazni így probléma nélkül. Sajnos az ülésmagasság nem állítható, de jóval kényelmesebb, mint amilyennek elsőre látszik, ezt többen is megerősítették. Lengéscsillapítás nincs benne, ezt alacsonyabb guminyomással lehet ellensúlyozni valamelyest.

Az F-Wheel DYU D1 lábtartói külön jönnek, egyszerűen csak fel kell tekerni őket, csomagtartóba hajításkor pedig le és kész. A töltése valóban megvan 2-3 óra alatt, ami tök korrekt. Bedobom a csomagtartóba, rádugom az inverterre, utazok kicsit, ebédelek egyet és mire végzek, megint fullra van töltve a cucc.

 

Életszerű példa

Mielőtt elmentünk volna videózni a Hyp-R stúdiójába (2 bolond jóember, nézzétek meg az idióta videóikat), rájöttem, hogy az élőképhez kell egy plusz kábel a kameránkhoz. Gyorsan feltúrtam a netet és az eDigitalnál találtam 1390 forintért egyet. Gyors telefon, igen, az Erzsébet körúton van még pont 1 darab.

A forgalmat tekintve úgy haladtam el az F-Wheel DYU D1 segítségével a nyílegyenes úton, teljesen hétköznapi dugóban álló autók mellett, hogy nehezemre esett nem vigyorogni rájuk. 10 perc alatt ott voltam a boltnál, betoltam magammal a bicót, egy szót sem szóltak, majd 10 perc alatt hazaértem. Autóval legalább 15-15 percembe került volna ez + parkolási díjat is kellett volna fizetnem azon felül, hogy a dugó miatt kb. 12.5 l/100 km-es átlagfogyasztással durván 6 kilométert megtéve, még az olcsóbb benzint vásárolva is legalább 250 forintomba kerül az út. Gyors összevetés:

Paraméter Autó Bicó
Távolság 6 km 6 km
Idő 30 perc 20 perc
Üzemanyagköltség min. 250 Ft 3,12 Ft (fél feltöltés)
Parkolás 110+70 forint (Simple alkalmazás) 0 forint

 

Összegzés

Nincsenek rajta rugók, nem állítható az ülés és nem látni telefon nélkül a sebességet. Viszont 91.000 forintba kerül, 15 kilométert simán elmegyek vele, egy töltés kb. 6 forintba kerül, rohadtul egyben van, kicsi, könnyű, befér a csomagtartómba, tudom az autóban tölteni és egyszerűen imádom. Ilyen számomra a jó termék, amikor úgy érzem az összegzésnél, hogy nem kell ajánlanom, mert ajánlja önmagát. Gratulálok az F-Wheelnek, le a kalappal az ilyen kínai termékek előtt!

A termék villámakciós ára is 400 dollár, a gbevanDimitris kupon kód használatával azonban a RendeljKínait olvasóinak csak 350-be kerül, így érdemes igyekezni a vásárlással, mielőtt lejár a kupon kód! A fehér színű bicóhoz is kértem egyet: DYU1356.

 

Ha pedig

Ha pedig valakinek hiányoznának a pedálok, az állítható ülés, az extrém összecsukhatóság, az elektromos rásegítés, és a teljes körű energiamenedzsment, annak bátran merem ajánlani az eddigi tapasztalatok alapján ezt: